هدف گذاری مجدد تبلیغات چیزی است که به شما امکان می دهد تبلیغات مشابه را در سراسر اینترنت مشاهده کنید. چگونه می توانیم از مشاهده عطف به ماسبق شدن تبلیغات جلوگیری کنیم؟ ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی روی تبلیغی با کلمه کلیدی خاصی کلیک می کنید، تبلیغات دیگری با همان کلمه کلیدی ظاهر می شوند. و هیچ راه فراری نخواهید داشت. این روش تبلیغاتی عامل اصلی نمایش تبلیغات شماست. در زیر توضیح خواهیم داد که چرا تبلیغات دوباره نشان داده می شوند. با ما همراه باشید، وقتی اولین تبلیغ را می بینید، یک تبلیغ فروش بازی ویدیویی را در یک سایت بگویید و روی آن کلیک کنید تا برای جزئیات بیشتر به وب سایت آنها بروید. مطمئن ترین کار این است که بار اول خرید نکنید و آن صفحه را ترک نکنید. موضوع این است که بعد از آن همه تبلیغاتی که برای آن بازی می بینید از همان سایت یا تبلیغات مشابه هستند. به این نوع کمپین در فارسی retargeting می گویند. هدف گذاری مجدد نوعی تبلیغات است که در آن مشتریان مجدداً هدف گذاری می شوند.پرش زمانی است که از وب سایت یک شرکت بازدید می کنید اما اقدامی را که شرکت می خواهد انجام نمی دهید. به عنوان مثال، هدف یک تبلیغ کننده فروش یک بازی به شما است و زمانی که از وب سایت بازدید می کنید اما خریدی انجام نمی دهید، تبلیغ کننده با شما به عنوان یک بالقوه برای تبدیل شدن به یک مشتری واقعی رفتار می کند.گوگل ادوردز و فیسبوک پیکسل از فناوری کوکی برای این نوع تبلیغات (بازیابی) استفاده میکنند. به این ترتیب وقتی روی وب سایتی که بازدید می کنید کلیک می کنید، اطلاعات مرورگر شما در سرور سایت آگهی دهنده ذخیره می شود تا تبلیغات محصولات مورد پسند شما به شما نمایش داده شود. به همین دلیل است که احساس می کنید تبلیغات شما شما را دنبال می کند. آیا هدف گذاری مجدد همان تبلیغات هدفمند است؟ خیر، این دو روش تبلیغات با هم فرق دارند. در تبلیغات هدفمند، تبلیغکننده همان اطلاعات را از مشتریانی که پتانسیل فروش محصول یا هر هدف تبلیغاتی را دارند انتخاب میکند، به طوری که تبلیغات فقط برای این دسته از افراد نمایش داده میشود. به عنوان مثال، یک تبلیغکننده میخواهد بازی ویدیویی خود را به افراد 15 تا 25 ساله که عناوین بازی را دنبال میکنند نشان دهد، بنابراین وقتی یک تبلیغ را میبینید، لزوماً چیزی نیست که قبلاً دیدهاید. در تبلیغات هدفمند، شرکت های تبلیغاتی مانند گوگل و فیس بوک از تاریخچه جستجو و کوکی ها برای نمایش تبلیغات مرتبط به قسمت ها استفاده می کنند.هدفمند است، پس چرا تبلیغ کنندگان از این روش تبلیغات استفاده می کنند؟ هدف گذاری مجدد می تواند به نرخ تبدیل بالاتری منجر شود بسیاری از مردم این نوع تبلیغات را ترسناک می دانند و دیگران آن را آزاردهنده می دانند.کاربران اینترنت این نوع تبلیغات را ترسناک یا آزاردهنده می دانند زیرا بر اساس اطلاعات شخصی شما و گزارش های حضور و فعالیت شما هستند. در هر صورت این نوع تبلیغات با هدف یادآوری صورت می گیرد. به عنوان مثال، به شما یادآوری می کند که در شرف خرید یک بازی ویدیویی هستید و شما را تشویق می کند که به وب سایتی که بازدید می کردید بازگردید و اقدامی انجام دهید. مانند خرید، تا زمانی که تصمیم به خرید محصول دارید یا به این محصول علاقه مند هستید، مشتری بالقوه ای هستید که می توانید خرید کنید و به یک مشتری واقعی تبدیل شوید، به همین دلیل است که این نوع تبلیغات همیشه موثرتر از تبلیغات مشابه است. در مورد تبلیغات هدفمند نیز، همانطور که از اطلاعات و سوابق شما استفاده می کنند، ممکن است احساس آزاردهنده کنند یا حریم خصوصی شما را نقض کنند، بنابراین چگونه می توانیم با ترافیک تبلیغات مبارزه کنیم؟ بهترین راه برای مقابله با چنین تبلیغات یا هدفگیری مجدد، استفاده از VPN است، زیرا قبلاً متوجه شدهاید که این نوع تبلیغات معمولاً با ذخیره کوکیها در مرورگر شما ارائه میشوند.با این حال، ممکن است بخواهید ذخیره کوکی ها را برای بسیاری از سایت ها مسدود کنیدبا این حال، باید به خاطر داشته باشید که نام های کاربری و رمزهای عبور ذخیره شده نیز قابل سرقت هستند، از سوی دیگر، بسیاری از وب سایت ها به شما اجازه استفاده از کوکی ها را بدون اجازه نمی دهند. شایان ذکر است که با این روش نمیتوانید از شر تمام تبلیغات هدفگیری مجدد خلاص شوید، اما میتوانید تا حدودی آن را کنترل کنید. 1. تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان خود را پاک کنید. اولین راه حل رایج حذف این سه مورد است، یعنی تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان یا کش. این کار میتواند تبلیغات مکرر را حذف کند، اما به یاد داشته باشید که اطلاعاتی مانند نامهای کاربری و رمزهای عبور ذخیرهشده نیز حذف خواهند شد. هنگامی که اطلاعات بیشتری به اشتراک گذاشته می شود آنها ناپدید می شوند.همانطور که قبلاً گفتیم شبکه های اجتماعی نیز این نوع تبلیغات را انجام می دهند.جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی می توانند هدفمندتر باشند زیرا اطلاعات بیشتری در مورد شما دارند.اما اگر می خواهید انصراف دهید. از رسانه های اجتماعی تبلیغات هدف گذاری مجدد اجتماعی شما می توانید بسیاری از فیلدهای ثبت نام غیر ضروری را خالی بگذارید.3.از VPN یا سرویس تعویض IP استفاده کنید VPN تغییر آدرس IP شما را برای تبلیغ کنندگان دشوار می کند. هنگام استفاده از VPN، قرار دادن کوکیها برای وبسایتها دشوار خواهد بود، زیرا VPN آدرس IP شما را تغییر میدهد، به این معنی که وبسایتها آدرس IP را که از مسدودکنندههای ردیاب آگهی یا مسدودکنندههای آگهی که میتوانید بهعنوان نصب آنها نصب کنید، نمیدانند. یک مرورگر . برنامه های افزودنی یا برنامه های نصب شده بر روی رایانه شما سعی می کنند تبلیغات را برای شما مسدود کنند. اکثر این برنامه ها فقط تبلیغات پاپ آپ را مسدود می کنند و نمی توانند همه تبلیغات را حذف کنند. با این حال، باید انتظار داشته باشید که آنها تمام تبلیغات را روی شما متمرکز کنند. با این حال، می توانید از آن برای کاهش نمایش چنین تبلیغاتی استفاده کنید. استفاده از مرورگرهای وب ویژه برخی از مرورگرها ممکن است سابقه مرور و کوکی های شما را ذخیره نکنند. برای مثال Hero Browser یکی از مرورگرهایی است که می توانید از آن استفاده کنید.از آنجایی که مرورگر گوگل کروم محصول گوگل است، می توانید تاریخچه جستجوی خود را از تبلیغات کپی کنید و همچنین می توانید از پنجره های خصوصی یا متن ناشناس در مرورگر استفاده کنید تا کوکی ها و سابقه مرور ذخیره نشود.استفاده از موتور جستجوی خود گوگل معروف ترین و پرطرفدارترین موتور جستجوی جهان است، اما از آنجایی که خدمات تبلیغاتی خود را در قالب تبلیغات گوگل ارائه می دهد، از تاریخچه جستجوی شما برای تولید تبلیغات استفاده می کند، اما می توانید موتور جستجو را تغییر دهید. بدهید و استفاده کنید. موتور جستجوی خصوصی یکی از موتورهای جستجویی که سابقه جستجوی شما را در نظر نمی گیرد DuckDuckGo است. از ذخیره کوکی ها در بسیاری از سایت های خارجی خودداری کنید، پس از ورود به سیستم، پیامی مبنی بر ذخیره کوکی ها مشاهده خواهید کرد. لطفا در صورت امکان بدون توجه و عدم تایید خلاصه و کلمات آخر به مرور ادامه دهید. اگر می خواهید بدون تبلیغات، یک وبگردی دلپذیر داشته باشید، می توانید از روش های ذکر شده استفاده کنید. با ترفندهای فوق، ذخیره کوکی ها و تاریخچه مرور وب سایت ها برای وب سایت ها دشوار خواهد بود، به این ترتیب می توانید با امنیت بیشتری به جستجو ادامه دهید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. منبع: خوی وب
چگونه از دیدن تبلیغات مشابه جلوگیری کنم
.